O Nissanu

Prošlost

Prošlost

1. Rođenje Nissana

Tvrtka je svoje djelovanje počela proizvodnjom koja je dosezala 20 000 jedinica.

1933
Nakon spajanja tvrtki Nikon Sangyo i Tobata Imono u Yokohami je nastala tvrtka Jidosha-Seido. To novo poduzeće, koje je sjajno vodio Yoshisuke Aikawa, preuzelo je sve Datsunove proizvodne operacije.

1934
Vlasništvo nad poduzećem zatim preuzima Nihon Sangyo i mijenja mu ime u Nissan Motor Company.

1935
S proizvodne linije tvornice u Yokohami silazi prvi Datsun. Počinje proizvodnja Nissanovih automobila, kamiona i autobusa velikih razmjera.

1941
Pošto je dosegnuo proizvodnju od 20 000 vozila, Nissan usporava aktivnost zbog izbijanja Pacifičkog rata.

2. Poslijeratni Povratak

Po završetku rata Nissan se preustrojava i počinje proizvoditi niz modela koji će ući u legendu.

1947

Ponovno se pokreće proizvodnja Datsuna.

1951

Nissan se koristi iskustvom stečenim u proizvodnji vojnih vozila tijekom Drugoga svjetskog rata da bi proizveo legendu: Patrola. Terenac s integralnim pogonom, šest cilindara i 85 KS, veličinom i snagom nadmašio je američki Willys Jeep.

1953

Zbog sukoba između radnika i uprave izbija "100-dnevni štrajk". Nakon završetka tog sukoba, obje strane održavaju dobre odnose.

1958

Svjetsko automobilsko tržište uviđa važnost novog Nissanova igrača nakon pobjede Datsuna 210 u Mobilgasovoj utrci oko Australije.

1959

U Japanu na tržište izlazi Datsun Bluebird koji odmah postaje hit, što mu je bila i svrha.

1960

Dvije godine pošto je u Sjevernu Ameriku izvezao prve automovile, Nissan u Kaliforniji osniva Nissan Motor Corporation USA.

3. Pravac: Europa

Poslije uspješnog širenja u SAD i Australiju, Nissan ulazi na europsko tržište.

1962

Nissan počinje izvoziti u Europu.

1966

Nissan se spaja s automobilskim proizvođačem Princeom. Poduzeću su se tim potezom pridružili vrsni inženjeri, a ponudi čuveni modeli Skyline i Gloria.

1969

Na tržište izlazi legendarni 240Z. Redni motor sa šest cilindara, obujmom od 2,4 litre i snagom od 150 KS imao je preformanse ravne Porscheovima, ali po upola manjoj cijeni.

1973

Usred naftne krize, Američka agencija za zaštitu okoliša proglasila je Nissan Sunny automobilom s najmanjom potrošnjom goriva pa on postaje veoma popularan u SAD-u.

1980

Nissan kupuje dionice španjolske tvrtke Motor Ibérica S.A. iz Barcelone. Ukupni izvoz premašuje deset milijuna jedinica. U američkom gradu Smyrni, u državi Tennessee, osnovana je Nissan Motor Manufacturing Corporation.

1983

Nissan Motor Ibérica počinje proizvodnju Patrola (Safarija). Dotad na stranim tržištima prodavani pod markom Datsun, sva se Nissanova vozila diljem svijeta ujedinjuju pod markom Nissan.

1984

U Ujedinjenom Kraljevstvu, u Sunderlandu, osnovan Nissan Motor Manufacturing.

1986

U Sunderlandu počinje proizvodnja prvih modela Bluebirda.

1988

U UK-u osnovan je Nissan European Technical Centre. Rođenje Nissan Italije, prvog u nizu Nissanovih distribucijskih poduzeća (tzv. NSC - National Sales Company).

4. Tržišni Rast

Nissan Europe od osnutka raste te osvaja nagrade.

1989

Kako bi vodila cjelokupnu europsku aktivnost, uključujući razvoj proizvodnje, samu proizvodnju, prodaju i ekonomsko upravljanje, u Amstredamu je osnovan Nissan Europe NV.

1991

U Velikoj Britaniji osnovano je novo distribucijsko poduzeće Nissan Motor (GB). Nissan Motor Manufacturing počinje izvoziti 5-vratnu Primeru u Japan.

1992

U Njemačkoj je rođena tvrtka Nissan Design Europe.

Osmišljena u engleskom Sunderlandu, na europsko tržište izlazi Micra, čime počinje doba superminija. Micra 1993. postaje Europski automobil godine.

1993

Nissan Motor Ibérica pokreće proizvodnju novog modela s pogonom na sve kotače za europsko tržište - Terrana II. Terrano II postaje svjetski hit i do 1999. zauzima više od 15% kapaciteta tvornice u Barceloni.

1994

1995

Nissan Motor Manufacturing počinje izvoziti Micru u Australiju.

1997

U Španjolskoj je ustanovljen Nissan European Technical Center S.A.

5. Preporođeni Nissan

Nissan brzo prevladava financijske teškoće, nadmašivši prijašnje profitne stope.

1999

Renault i Nissan potpisuju sporazum o stvaranju svjetske Alijanse. Tako je nastala četvrta najvažnija automobilska grupacija na svijetu, s godišnjom proizvodnjom od gotovo pet milijuna vozila i 265.000 zaposlenika. Zbog velikih teškoća tvrtke izazvanih golemim gubicima, Carlos Ghosn objavljuje Nissanov plan oporavka.

2001

U poreznoj 2001., Nissan Europe opet postaje profitabilan pa Nissan ostvaruje dobit iz poslovanja od 8%, najviše u povijesti tvrtke.

2002

Carlos Ghosn iznenađuje analitičare izjavom da su ciljevi plana oporavka ostvareni godinu dana prije plana. Početak novog trogodišnjeg plana, 180. u Nissanovoj povijesti. Nissan otvara novo europsko sjedište u Parizu. Nova je tvrtka registrirana pod nazivom Nissan Europe S.A.S.

2003

Nissan svečano otvara European Design Center u Londonu. U poreznoj 2002., tvrtka bilježi rekordnu poslovnu dobit od 6,25 milijarda eura i profitnu maržu od 10,8%, najveći u autoindustriji. Dug automobilskih aktivnosti bio je poništen.

2004

U poreznoj godini 2003. tvrtka bilježi rekordnu poslovnu dobit od 6,29 milijarda eura i profitnu maržu od 11,1%, čime se Nissan ponovno potvrdio kao jedan od najprofitabilnijih proizvođača automobila na svijetu.